Honda ADV 350: przygodowy maxiskuter dla każdego?

Na rynku skuterów robi się naprawdę ciekawie

W skrócie
  • Honda X-ADV 750 ma zyskać młodszego i bardziej przystępnego brata
  • Maxiskuter o nazwie ADV 350 ma pojawić się na rynku europejskim najprawdopodobniej w przyszłym sezonie
  • Konstrukcja oparta będzie w dużej mierze na uznanym modelu Forza 350

Był rok 2015, kiedy to podczas targów EICMA w Mediolanie światło dzienne ujrzał odpalony koncept pojazdu łączącego w sobie właściwości maxiskuterów z możliwościami wszędołazów z motocyklowej klasy adventure. Tak powstał pierwszy na świecie fabryczny jednoślad, który na taką skalę miał łączyć ogień z wodą. Koncepcja najwyraźniej przyjęła się wystarczająco dobrze, bo sprzęt ma pojawić się także w mniejszej, bardziej przystępnej dla wielu wersji. 

Co nie powinno dziwić, pojazd został oparty na bazie motocykla NC750, który to posłużył także za bazę dla maxiskutera Integra 750. Tutaj jednak diabeł tkwi w szczególe, którym jest dopasione pod względem możliwości terenowych podwozie. Całości dopełnia agresywny i nowoczesny design, który z resztą został w dużej mierze przejęty przez ostatnią turystyczną nowość, czyli Hondę NT1100. Sprzęt generuje z dwóch osadzonych na leżąco cylindrów nieco ponad 58 KM oraz 69 Nm i waży 236 kg.

Jednak dziś naszym bohaterem nie jest duży jak an skuter X-ADV 750, ale zapowiadający się także ciekawie nowy model, dla którego Honda zastrzegła już nazwę ADV 350.

Od strony mechanicznej, nowy skuter ma być oparty na bazie zaczerpniętej z modelu Forza 350. Oznacza to dokładnie 330 cm³ oraz 29 KM mocy. Takie osiągi , w połączeniu z bezstopniową przekładnią i autorskim systemem HSTC, to w praktyce całkiem dynamiczna jazda nie tylko w miejskich warunkach. ADV 350 ma mieć większy od Forzy rozstaw osi o ok. 1 cm i ważyć kilka kilogramów więcej. Za to na pokładzie ma pojawić się zawieszenie o podwyższonym skoku i większe koła.

Przeczytaj też:

Honda NT1100 2022: koniec motocykli klasy adventure?

Honda zaiste dziwnie postępuje względem dostępności poszczególnych wersji swojego przygodowego skutera. ADV350 ma służyć jako substytut modelu ADV150, który jest obecnie oferowany w Stanach Zjednoczonych. Strategia Hondy z obecnymi modelami ADV jest mieszana, ponieważ mniejszy ADV150 jest sprzedawany w USA i na wielu rynkach azjatyckich, podczas gdy X-ADV 750 jest oferowany w Europie — został pierwotnie zaprojektowany przez włoski dział badawczo-rozwojowy Hondy — oraz w Japonii. Nowy ADV350 będzie zatem przedstawicielem z pośredniej półki i jest wyraźnie przeznaczony dla Europy, o czym ma świadczyć jego europejska homologacja.

Nie wiemy jeszcze jak dokładnie będzie wyglądać nowy ADV 350, ale wiele przemawia za tym, że będzie to arcyciekawy nie tylko pod względem stylistycznym skuter, który z racji bardziej stonowanej ceny może zyskać większa niż X-ADV 750 popularność na Starym Kontynencie

Przemysław Borkowski

Kocha wszystko co ma dwa koła i silnik - nawet ten elektryczny. Gdyby wiertarka miała koła, też by na niej jeździł. Prywatnie fan dobrego rockowego brzmienia i kultur orientalnych.

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button